Johannas valborg

Hejsan alla pigga och glada!

Igår var det då valborg, om nu någon skulle ha missat det.
Självklart spenderades den, som traditionen bjuder med Emmilie och Vincent i Katrineholm.
Eftermiddagen, kvällen och natten var helt i min smak. Enkel och lugn.

Det serverades, förutom skratt och allmänna diskussioner:
Potatisgratäng (orginellt, jag vet ^^)
Sallad med rödlök, isbergssallad, tomat, paprika, gurka och mozzarella.
Dressing med citron och vitlök.


Efterrätt:
Panna cotta, vegetarisk sådan.

När klockan började närma sig 9 och vi ätit klart tog vi cyklarna ner till Djulö för att se majbrasan. Där nere träffade vi några av mina klasskompisar och allmänt trevligt folk. Brasan var dock inget att skryta med. Den var fruktansvärt liten och man såg inte så mycket av den. Fyrverkerier är inget jag, Emmi och Vincent tycker om men vi stannade kvar och ptja, vad ska man säga om dem... Fyrverkerier som fyrverkerier. De ser ju nästan likadana ut. Några gröna, några röda och några champange-färgade. Inget mer med det.

Hemkomna sjönk vi ned i soffan med te, naturgodis, panna cotta och kollade på film. Vi hyrde filmen Satan's little helper och det är inget vi rekommenderar. Inte till någon. Ni vill inte se den, tro mig! Det var banne mig den sämsta filmen på år och dar! Dåligt manus, dåliga skådisar, dålig scenografi och skräckfaktorn var tämeligen låg. Skräckfilm my ass heller. Nej usch! Jag kan meddela att vi spolade säkert halva filmen för att få se vem mördaren var. Men nejdå, vi fick inte veta vem mördaren var. Filmen slutade med dialogen:

- Mom, why doesn't he say something?
- I don't know.
- I know, it's because he's afraid that God might see him.


Ja som sagt, den får - 8000 toasts i betyg av mig.

Sen kollade vi en stund på Eragon, som enligt mig är sjuuuuukt bra. Då blev vi dock väldigt trötta och gick o lade oss.

Ptja det var min valborg det!


Raketerna  och elden                                                                                   


Nu efter flertlet muggar kaffe, en rask promenad och en halv mörk chokladkaka har jag ännu inte blivit pigg. Jag tror att jag ska ta en powernap och sen sätta igång med allt skolarbete som jag samlat på mig. Puuuh.

Godnatt (for now)


// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0