T

T <3

Du lämnar mig aldrig.
Det spelar ingen roll vart du än må vara.
Du finns alltid här.
Hos mig i mina armar.
I mitt hjärta.
Hos mig.
Du sprang, hoppade och flög.
Flög mot ett mål.
Ett mål jag inte kan nå.

Inte då, inte nu men sen.
Senare
I framtiden ska jag nå samma mål som du.
Det ska vi alla.

Du fann ditt mål.
Jag ska finna mitt.
Kämpa för att hitta ditt mål och du får frid.
Det är precis så du sa.
Jag ska kämpa för att hitta mitt mål och mening.

T, allt du sa mig var så klokt och galet.
Du är klok och galen.
Heltokig och vis.
Helt rätt.
Du balanserade på gränsen och jag älskade dig för det.
Det vet du.
När jag sa det till dig klappade du mig på näsan och sa
- Jag vet, och du är inte så dum du heller!

Jag skrattar när jag tänker på det.
Gråter när jag tänker på ditt val.
Du valde att avsluta ditt liv.
Ett liv på 18 år.
Det var ditt val och jag anklagar dig inte.

- När jag dör ska de spela en cool rocklåt, det spelar ingen roll om jag blir hundra år gammal.
Jo visst var det en rocklåt på din begravning och jag vet att du skulle ha älskat den.
Hur många gånger har jag inte hört dig skrålat just den låten för full hals.
Minst 1000.
Haha, du var inge vidare på att sjunga men sjöng ändå.

Du visste ditt mål i livet och fann det.
Fann frid

Rock on och vi ses

Jag älskar dig

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0